La Ikraha Fid Deen
لا اکراہ فی الدین
وہ ﻣﺮے ﺑﺎزو ﻣﯿﮟ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﯽ ﺳﯿﭧ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮫ ﮔﯿﺎ، ﮐﭽﮫمذہبی ﺑﺎﺗﻮں ﮐﮯ ﺗﺒﺎدﻟﮯﮐﮯ ﺑﻌﺪ اس ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻧﻮٹ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺗﻤﺎری ﺳﻮچ اﺳﻼم ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﻣﺘﺸﺪ ﻗﺴﻢ ﮐﯽ ﮨﮯ۔ جبکہ اسلام میں زبردستی نہیں ہے۔ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺟﻨﺎب اﺳﻼم ﻣﯿﮟ اﺣﮑﺎم ﮐﮯ ﻧﻔﺎذ ﮐﮯ ﺣﻮاﻟﮯ ﺳﮯ زﺑﺮدﺳﺘﯽ ﭘﺎﺋﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﺗﻮ وہ ﺑﻮﻻ اﺳﯽ ﮨﯽ روﯾﮯ ﮐﯽ وﺟﮧ ﺳﮯ ﺗﻮ ﻟﻮگ ﮨﻤﯿﮟ ﻣﺘﺸﺪد (extremist) ﻣﺴﻠﻤﺎن ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﯾﮧ اﺳﮑﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﭘﮩﻠﯽ ﺑﺎر ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﺑﻠﮑﮧ اک دوﺑﺎر ﭘﮩﻠﮯ ﺑﮭﯽ وہ ﻣﺠﮭﮯ اﯾﺴﮯﮐﮩﮧ ﭼﮑﺎ ﺗﮭﺎ۔ اور ﺻﺮف وہ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﺮے اﭘﻨﮯ ﮔﮭﺮ ﮐﮯ اﻓﺮاد ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ اک ﺑﺎر اک ﻓﺮد ﻧﮯ ﮐﭽﮫ اﯾﺴﮯ ﮨﯽ اﻟﻔﺎظ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ اﺳﻼم ﻣﯿﮟ اﺗﻨﯽ ﺳﺨﺘﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﻣﯿﮟ ان ﺳﻮاﻟﻮں و ﻓﺘﻮوں اور ﻋﻘﻞ ﮐﮯﮔﻮﻧﺪی ﮨﻮﺋﯽ ﻗﻀﯿﻮں ﮐﮯ ﺟﻮاب ﻣﯿﮟ ﻓﯽ اﻟﻔﻮر ﮐﻮﺋﯽ تسلی ﺑﺨﺶ ﺟﻮاب ﺗﻮ ﻧﮧ دے ﺳﮑﺎ ﺳﻮاﺋﮯ اس اک ﺟﻤﻠﮯ ﮐﮯ ﮐﮧ اللہﮐﮯ دﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﺨﺘﯽ ﮨﮯ۔
یہ ﯾﻘﯿﻦ اور ﺗﯿﻘﻦ ﺷﻌﻮر ﻣﯿﮟ ﮐﮩﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮد ﺗﮭﺎ ﻣﮕﺮ ﻗﻮت ﺑﯿﺎن ﮐﻮ اس ﺳﮯ اﺑﮭﯽ آﺷﻨﺎﺋﯽ ﺣﺎﺻﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﮭﯽ۔ وﻗﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫﺳﺎﺗﮫ اور ﺑﮍﮬﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ آزاد ﺧﯿﺎل اور ﺳﮩﻞ ﭘﺴﻨﺪﻃﺒﯿﻌﯿﺖ ﮐﮯ ﺣﺎﻣﻞ ان اﺳﻼﻣﯽﺑﺮادرانﺳﮯ ﻣﻼﻗﺎﺗﻮں ﮐﮯ اﺣﻮالﺳﮯ میری اس اﺿﻄﺮاﺑﯿﺖ ﻣﯿﮟ اﺿﺎﻓﮧ ﮨﻮﺗﺎرﮨﺎ۔ ﮐﭽﮫ ﺳﻮال ﻣﺮے اﻧﺪر ﺳﺮ اﭨﮭﺎﺗﮯﮔﺌﮯ ﺟﻦ ﮐﮯ ﺟﻮابﺷﺮیعت ﮐﮯ ﺳﺎﺋﮯ ﺗﻠﮯﻣﺴﺘﻨﺪ اور ﻗﺎﺑﻞ ﻋﻠﻢ ﻋﺎﻟﻢﮐﮯ ﺗﻮﺳﻂ ﺳﮯ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﻣﺮے ﻟﯿﮯ ﻧﺎﮔﺰﯾﺮﮨﻮﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔
ﻋﮩﺪ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﯿﮟ اﻣﺖ ﮐﮯ اﺗﻨﮯ ﺳﺎرےاﻟﻤﯿﻮں ﻣﯿﮟ اک اﻟﻤﯿﮧ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ۔ ﮐﮧ ﮨﺮ دوﺳﺮےﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﺑﺸﻤﻮل ﻣﺮے ﻗﺮآﻧﯽ آﯾﺎت ﮐﮯ ﮐﭽﮫ ﺣﺼﮯ ﺑﻤﻊﺗﺮجمہﮐﮯ ازﺑﺮﮐﯿﮯ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ اور ﭘﮭﺮ ﮔﻮﻧﺎ ﮔﻮں ﻣﮑﺎﻟﻤﻮں ﻣﯿﮟ ﻗﺮآﻧﯽ آﯾﺎت ﮐﮯ ان ﯾﺎد ﮐﺮدہ ﺣﺼﻮں ﮐﮯﺳﻄﺤﯽ ﻏﯿﺮ ﻣﺒﮩﻢ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﮐﻮ ﺑﻄﻮردﻟﯿﻞ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯرﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ اور ﻣﺮے ﺟﯿﺴﮯﮐﻤﺰور اﯾﻤﺎن ﮐﮯ ﻣﺘﺤﻤﻞ اور ﻧﺎﻗﺺ اﻟﻌﻠﻢ ﻣﺴﻠﻤﺎن اس ﺑﯿﺎﻧﯿﮯ ﭘﮧ ﺑﺎﻣﺮ ﻣﺠﺒﻮری ﭼﭗ ﺳﺎدھ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
دﻟﯿﻞ ﻣﯿﮟ ﻗﺮآﻧﯽآﯾﺎت ﮐﺎ ازﺑﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﻮا ﺣﺼﮧ ﭘﯿﺶ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﭼﮑﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺟﺒﮑﮧ اﮨﻞ ﻋﻠﻢ و داﻧﺶ، ﻋﻠﻤﺂ و ﻓﻘﮩﺎء ﮐﮯ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ روﺷﻨﯽﻣﯿﮟ ﺟﺐ ان آﯾﺎت ﮐﺎ ﺷﺎن ﻧﺰول اور ﺗﻔﺴﯿﺮ و ﺗﺸﺮﯾﺢ دﯾﮑﮭﯽ و ﭘﮍﮬﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ اﮐﺜﺮ ﺑﮩﺖ ﺑﮍے ﻓﺮق ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ واﺿﺢ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎ ہے۔ ﻣﺮے اﺿﻄﺮاﺑﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﮐﻮ ﻓﺮوغ ﺑﮭﯽ اﺳﯽ ﮨﯽ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﻣﮑﺎﻟﻤﻮں ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﮐﯿﮯ ﺟﺎﻧﮯ واﻟﮯ ازﺑﺮﮐﯿﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻗﺮآﻧﯽ آﯾﺎت ﮐﮯ ﮐﭽﮫ ﺣﺼﻮںﮐﯽ دﻻﻟﺖ ﮐﮯ ﻣﺮﮨﻮنﻣﻨﺖ رﮨﯽ۔ ﺑﺎﻵﺧﺮ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ اﭘﻨﮯ اﺳﺘﺎدﻣﺤﺘﺮم ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ان ﻗﻀﯿﺎتﭘﮧ اﭨﮭﻨﮯ واﻟﮯﺳﻮاﻻت ﭘﯿﺶ ﮐﯿﮯ۔۔ وہ ذﯾﻞ ﻣﯿﮟ اﭘﮑﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮں۔۔
اﻟﻒ(ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺻﺎﺣﺐ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺎک ﻣﯿﮟ آﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ۔۔ اﺑﻮﺳﻌﯿﺪ ﺧﺪریؓ رﺳﻮل اللہ ﷺ ﺳﮯ رواﯾﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ، آپ ﷺ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ: ﺗﻢ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺟﻮ ﺷﺨﺺ ﺑﺮاﺋﯽ دﯾﮑﮭﮯ ﺗﻮ وہ اﺳﮯ اﭘﻨﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﺳﮯ ﺑﺪل دے، اﮔﺮ وہ ﻃﺎﻗﺖ ﻧﮧ رﮐﮭﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ اﭘﻨﯽ زﺑﺎنﺳﮯ، اﮔﺮ وہ)اس ﮐﯽ ﺑﮭﯽ(اﺳﺘﻄﺎﻋﺖ ﻧﮧ رﮐﮭﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ اﭘﻨﮯ دل ﺳﮯ)ﺑﺪﻟﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻣﻨﺼﻮﺑﮧ ﺑﻨﺪیﮐﺮے اور اس ﺳﮯ ﻧﻔﺮت (رﮐﮭﮯ)، اور ﯾﮧ اﯾﻤﺎن ﮐﺎ ﮐﻤﺰور ﺗﺮﯾﻦ درﺟﮧ ﮨﮯ۔ رواہ ﻣﺴﻠﻢ۔)ﻣﺸﮑﺎة اﻟﻤﺼﺎﺑﯿﺢ # (5137
اس ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺎک ﮐﻮ ﺳﺎﻣﻨﮯ رﮐﮫ ﮐﺮ ﺳﻮال ﯾﮩﯽ ﺑﻨﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ "ﭘﮭﺮ دﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﺨﺘﯽ ﮐﯿﺴﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﯿﺎ ﮐﺴﯽ ﺑﺮاﺋﯽ ﮐﻮ روﮐﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻧﺮﻣﯽ ﮨﺮﺟﮕﮧ ﮐﺎر آﻣﺪﺛﺎﺑﺖ آﺗﯽ ﮨﮯ؟"
ب)ﮐﯿﺎ ﮐﻮﺋﯽ اﺻﻮل، ﻗﺎﻧﻮن، ﻗﺎﻋﺪے و ﺿﺎﺑﻄﮯ ﻣﺤﺒﺖ ﺳﮯ ﺑﮭﯽﮐﺒﮭﯽ ﻧﺎﻓﺬ ﮨﻮے ﮨﯿﮟ؟
ج)ﮐﯿﺎ ﮐﺴﯽ ﭼﯿﺰ ﮐﺎ ﻏﻠﺒﮧﮐﺴﯽ ﻧﻈﺎم ﮐﺎ ﻏﻠﺒﮧ ﻧﺮﻣﯽ ﺳﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﻣﻤﮑﻦﮨﻮا ﮨﮯ؟
د)اﮔﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﻣﺬﮐﻮرہ ﺑﺎﻻ آﯾﺖ) ﻻ اﮐﺮاہ ﻓﯽ اﻟﺪﯾﻦ(ﮐﯽ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﻔﺴﯿﺮ اور ﻣﻔﮩﻮم ﮐﯿﺎ ﮨﮯ؟ ﻓﻘﻂ آﯾﺖ ﮐﮯ ﺗﺮﺟﻤﻌﮧ ﮐﮯ ﺿﻤﻦ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﮐﮩﮧدﯾﻨﺎ ﮐﮧ "دﯾﻦ اﺳﻼمﻣﯿﮟ زﺑﺮدﺳﺘﯽ ﻧﮩﯿﮟ" ﮐﺎﻓﯽ ﮨﮯ؟
ر)اور اﮔﺮ اﺳﻼم ﻣﯿﮟ ﺳﺨﺘﯽ واﻗﻌﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﻣﺬﮐﻮرہ ﺑﺎﻻ اﺣﺎدﯾﺚ ﭘﺎک ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﮐﯿﺎ ﺑﻨﯿﮟ ﮔﮯ؟ ﺟﮩﺎدﻓﯽ ﺳﺒﯿﻞ اللہ ﮐﯽ ﺣﮑﻤﺖ و ﺣﮑﻢ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﮔﯽ؟ ﻧﻤﺎز ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺳﺎت ﺳﺎل ﺗﮏ ﺑﭽﮯ ﮐﻮ ﻧﺼﯿﺤﺖ اوردس ﺳﮯاوﭘﺮ ﮨﻮﻧﮯﭘﮧ ﻣﺎرﻧﮯﺗﮏ ﮐﮯﺣﮑﻢ ﮐﯽﺣﻘﯿﻘﺖ ﮐﯿﺎﮨﻮﮔﯽ؟
س)اور ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍا ﺳﻮالﮐﮧ ﻧﻔﺲ ﺑﺎﻟﺬات ﺳﮯ ﻟﮯ ﮐﺮ ﮔﮭﺮ ﺳﮯ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﺧﺪاداد ﺗﮏ ﭼﮑﺎ ﭼﻮﻧﺪ اس ﻧﻈﺎم اﺑﻠﯿﺴﯿﺖ ﮐﻮ ﻏﺎﻟﺐ آﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯاﺳﻠﯿﮯ دﯾﮑﮭﺘﮯ رﮨﻨﺎﭼﺎﮨﯿﺌﮯ ﮐﮧ اﺳﻼمﻣﯿﮟ زﺑﺮدﺳﺘﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﮐﮯ اﺳﺘﺪﻻل ﮐﯽ ﻗﻄﻌﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﮐﯿﺎ رہ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ؟
اﭘﻨﮯ اﺳﺘﺎد ﻣﺤﺘﺮم ﮐﺎ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﻣﮕﺮ ﺟﺎﻣﻊ اﻧﺪاز ﺳﮯ دﯾﮯ ﮔﺌﮯ ﺟﻮاب ﮐﻮ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮں ﺗﺎﮐﮧ ﮨﻤﺎرے ذﮨﻨﻮں ﻣﯿﮟ اس ﺑﺎﺑﺖ اﭨﮭﻨﮯ واﻟﯽ اس ﺗﻀﺎد ﮐﺎ آﺳﺎﻧﯽ ﺳﮯ ﻗﻠﻊ ﻗﻤﻊ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﮯ۔۔ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔۔
"ﻻ اﮐﺮاہ ﻓﯽ اﻟﺪﯾﻦ" ﺳﻮرہ ﺑﻘﺮہ آﯾﺖ (256)
ﻣﺬﮐﻮرہ ﺑﺎﻻ آﯾﺖ ﻗﺒﻮل دﯾﻦ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮨﮯ۔ ﺟﻼﻟﯿﻦ ﺷﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻻاﮐﺮاہ ﻓﯽ)ﻗﺒﻮل(اﻟﺪﯾﻦ ﮐﮧ دﯾﻦ ﻗﺒﻮل ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺟﺒﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔
اﯾﮏ ﺑﺎر دﯾﻦ ﻗﺒﻮلﮐﺮﻟﯿﺎ۔ ﺗﻮ ﭘﮭﺮﺟﺒﺮ ﺗﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﮕﺮ ﺣﺪود و ﻗﻮاﻋﺪ اور ﺿﺎﺑﻄﮯ ﻻﺣﻘﮯ ﻣﻮﺟﻮد ﮨﯿﮟ۔ ﺟﯿﺴﮯ ﮐﮧ ﮐﯿﮉٹ ﮐﺎﻟﺞ ﮐﺎ ﺣﺎل دﯾﮑﮫ ﻟﯿﮟ۔ ﮐﯿﮉٹ ﮐﺎﻟﺞ ﻣﯿﮟ آپ ﮐﮯ ﺑﭽﮯ ﮐﺎ داﺧﻠﮧ اس ﭘﺮ ﮐﺴﯽ ﻗﺴﻢ ﮐﺎ ﺟﺒﺮ آپ ﭘﺮ ﻧﮩﯿﮟ۔۔ آپ ﮐﯽ اﭘﻨﯽ ﻣﻨﺸﺎء ﭘﺮ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﮨﮯ۔ ﻣﮕﺮﺟﺲ دن ﺑﭽﮯ ﮐﯽاﯾﮉﻣﯿﺸﻦ ﮨﻮﮔﺌﯽ۔ اس دن ﮐﮯﺑﻌﺪ ﮐﯿﮉٹﮐﺎﻟﺞ ﮐﮯ اﻧﺪر ﮐﮯ ﻗﻮاﻧﯿﻦ، ﺳﺨﺘﯿﺎں، ﺗﺮﺗﯿﺐ، اور ﺷﯿﮉول ﭘﺮ ﻋﻤﻠﺪرآﻣﺪﮐﺮﻧﮯ ﭘﺮﺟﺒﺮ ﺑﮭﯽ ﮐﺮﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ اور ﺳﺨﺘﯽ ﺑﮭﯽ۔ جبر کے معنی ظلم کے نہیں بلکہ بزور بازو کسی سے کوئی بات منوا لینا یا کام کرالینا۔
اﯾﺴﮯ ﺑﮭﯽ ﻗﺮآن ﻣﯿﮟ دﺳﯿﻮں آﯾﺎت ﮨﯿﮟ۔ ﺟﻮ ﺑﮯ ﻧﻤﺎزﯾﻮں ﯾﺘﯿﻤﻮںﮐﺎ ﻣﺎل ﮐﮭﺎﻧﮯاور دﯾﮕﺮ ﮔﻨﺎہﮐﺮﻧﮯ واﻟﻮں ﭘﺮﺳﺨﺘﯽ ﮐﺮﺗﺎﮨﮯ۔
اﮔﺮ "ﻻاﮐﺮاہ ﻓﯽ اﻟﺪﯾﻦ" ﮐﺎ وﮨﯽ ﻣﻌﻨﯽ ﻣﺮادﻟﯿﮟ۔ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺗﻮ وہ ﺳﺐ، ﺟﮩﻨﻢ اورآزﻣﺎﺋﺶ ﯾﮧﺳﺐ ﺑﮭﯽﺟﺒﺮ ﻣﯿﮟ ﺷﻤﺎرﮨﻮﮔﺎ۔ اس آﯾﺖ ﮐﺮﯾﻤﮧ ﮐﺎ درﺳﺖﻣﻔﮩﻮم ﻧﮧ ﺳﻤﺠﮭﻨﮯﮐﮯ ﺳﺒﺐ ﮐﺌﯽ ﻣﺨﻠﺺ ﻣﺴﻠﻤﺎن ﮐﻨﻔﯿﻮژن ﮐﺎ ﺷﮑﺎر ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧﻋﯿﺎر ﻟﻮﮔﻮں ﻧﮯ اﻧﮩﯿﮟﺑﺘﺎﯾﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ:
دﯾﮑﮭﻮ! ﻗﺮآن ﺧﻮد ﮐﮩﮧ رﮨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ دﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﮐﻮئی ﺟﺒﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﻟﮩﺬا ﺟﺲﮐﯽ ﺟﻮ ﻣﺮﺿﯽ ﮨﻮ ﮐﺮے۔ ﻟﻮگ ﮐﻮن ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﭨﻮﮐﻨﮯ واﻟﮯ؟
دراﺻﻞ ﻗﺮآن ﮐﮯ ﺟﺲ ﺣﺼﮯ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ آﯾﺖ واﻗﻊ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﮯ اور ﺟﺲ ﻃﺮح ﯾﮧ ﻗﺮآن ﮐﮯ دﯾﮕﺮ ﺣﺼﻮں ﺳﮯ رﺑﻂ و آﮨﻨﮓ &) Connection (Coherenceرﮐﮭﺘﯽ ﮨﮯ اس ﺳﮯ ﺑﺎآﺳﺎﻧﯽاس ﮐﮯ ﻣﻔﮩﻮم ﺗﮏ ﭘﮩﻨﭽﺎﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ۔ ان ﺷﺎء اللہ ﮐﺴﯽ دن ﭘﻮری ﺗﮑﻨﯿﮑﯽ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺑﮭﯽﭘﯿﺶ ﮐﺮدوں ﮔﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﻓﯽ اﻟﻮﻗﺖﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﺎت ﯾﮧ ﮐﮧ اس آﯾﺖ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮم
درج ذﯾﻞ ﺑﻨﺘﺎ ﮨﮯ:
1- اللہ ﺗﻌﺎﻟﯽﻧﮯ اﻧﺴﺎن ﺗﮏ اﺳﻼم ﮐﯽ دﻋﻮتﭘﮩﻨﭽﺎﻧﮯ ﮐﺎ اﻧﺘﻈﺎم ﮐﯿﺎ اوراس ﮐﻮ اﺳﻼم ﻗﺒﻮل ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ دﻋﻮت دی۔
2- اﻧﺴﺎن ﮐﻮ ﻣﮑﻤﻞ آزادی و اﺧﺘﯿﺎر ﻋﻄﺎ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ وہ اﺳﻼمﮐﻮ ﺑﻄﻮر دﯾﻦﭼﻦ ﻟﮯ ﯾﺎ ﻧﮧ ﭼﻨﮯ۔
3- اﮔﺮ اﻧﺴﺎن اﺳﻼم ﮐﻮ ﺑﻄﻮردﯾﻦ ﭼﻦ ﻟﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ اس ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻻزﻣﯽ ﻗﺮار دﯾﺎ ﮐﮧ اﺳﻼم ﮐﯽ ﺻﻮرت ﺟﻮ اﺻﻮل زﻧﺪﮔﯽ ﻗﺮآن و ﺳﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺑﺘﺎ دﺋﮯﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ان ﭘﺮ ﻋﻤﻞﻻزﻣﯽ و ﺿﺮوری ﮨﮯ۔
4- ﺟﻮ ان اﺻﻮﻟﻮںﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮے وہ ﻣﺤﺒﻮب ﺟﻮ ﻧﮧ ﮐﺮے وہ ﮔﻨﺎﮨﮕﺎر وﻣﺤﺮوم ﮨﮯ۔
5- ﮔﻨﺎﮨﮕﺎر و ﻣﺤﺮوم ﮐﻮ ﺗﺮﺑﯿﺖﮐﮯ زرﯾﻌﮯ درﺳﺖ راﺳﺘﮯﮐﯽ ﻃﺮف ﻻﻧﮯ ﮐﺎ اﻧﺘﻈﺎم ﮐﯿﺎ اور ﺟﻮ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ درﺳﺖﻧﮧ ﮨﻮ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ اﺳﮑﯽ اﺻﻼحﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺣﺎل ﺳﺮزﻣﯿﻦ و ﺳﺰا ﻣﻘﺮرﮐﯽ
ﻟﮩﺬااس آﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﻟﻔﻆ "اﮐﺮاہ" ﯾﻌﻨﯽ) ﻗﺒﻮﻟﯿﺖ ﭘﮧ ﻣﺠﺒﻮر ﮐﺮﻧﺎﯾﺎ دﺑﺎوڈاﻟﻨﺎ Acceptance to (Coerce اﭘﻨﮯ ﻣﻔﮩﻮم ﮐﮯ ﻟﺤﺎظ ﺳﮯ ﻗﺒﻮلاﺳﻼم ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ وارد ﮨﻮا ﮨﮯ ﻧﮧ ﮐﮧ ﻗﺒﻮل اﺳﻼم ﮐﯽ ﺑﻌﺪﮐﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ؟ ﻗﺒﻮل اﺳﻼمﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺗﻮ اﺳﻼم ﻣﺴﻠﻤﺎن ﺳﮯ اﭘﻨﮯ اﺻﻮﻟﻮںﮐﯽ ﭘﯿﺮوی ﮐﺎدوﭨﻮک ﻣﻄﺎﻟﺒﮧ Obedience) to (Demands ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ۔
اب زرا ﺧﻮد ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﯿﮟ! ﮐﺴﯽ ﻣﻠﮏ ﮐﯽ ﺷﮩﺮﯾﺖ اﺧﺘﯿﺎر ﮐﺮﻧﮯ ﯾﺎ ﻧﮧ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ اﻧﺴﺎن ﺧﻮد ﮨﯽ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯﻟﯿﮑﻦ ﺟﺐ وہ ﮐﺴﯽ رﯾﺎﺳﺖﮐﺎ ﺷﮩﺮی ﺑﻦ ﺟﺎﺗﺎﮨﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﮐﯿﺎ اﺳﮯ رﯾﺎﺳﺖ ﮐﮯ آﺋﯿﻦ و ﻗﺎﻧﻮن ﮐﯽ ﭘﺎﺑﻨﺪی ﮐﺮﻧﺎ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﯾﺎ وہ اﭘﻨﯽ ﻣﻦ ﻣﺎﻧﯽﯾﮧ ﮐﮩﮧ ﮐﺮ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ آﺋﯿﻦ و ﻗﺎﻧﻮن ﻣﯿﮟ ﮐﻮئی ﺟﺒﺮ ﻧﮩﯿﮟ؟
ﻗﺎرﯾﺌﻦ ﮐﺮام!اﮔﺮ ﻣﺬﮐﻮرہ ﺑﺎﻻ آﯾﺖ ﮐﮯ ﺷﺎن ﻧﺰولﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﺎت ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺑﺎت ﻣﺰﯾﺪ واﺿﺢ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ اس ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﺲ دو رواﯾﺎتﭘﮧ ﮨﯽ اﮐﺘﻔﺎﮐﺮﻧﺎ ﮐﺎﻓﯽ ﺳﻤﺠﮭﻮں ﮔﺎ۔
1) ﻣﻔﺴﺮﯾﻦ اس اﯾﺖ ﮐﮯ ﺷﺎن ﻧﺰول ﻣﯿﮟ اک رواﯾﺖﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ اﺳﻼم ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﺟﻦ ﻋﻮرﺗﻮں ﮐﮯ ﮨﺎں ﺑﭽﮧ ﭘﯿﺪاﻧﮧ ﮨﻮﺗﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺗﻮ وہ ﻣﻨﺖ ﯾﺎ ﻧﺬر ﻣﺎﻧﺘﯽ ﺗﮭﯿﮟﮐﮧ اﮔﺮ ان ﮐﮯ ﮨﺎں ﺑﭽﮧ ﭘﯿﺪا ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ وہ اﻧﮩﯿﮟ ﯾﮩﻮدی ﺑﻨﺎدﯾﮟ ﮔﯽ۔ ﻟﮩﺬااﮨﻞ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﮐﮯ ﮐﺌﯽ ﺑﭽﮯ ﯾﮩﻮدﯾﻮںﮐﮯ ﭘﺎس ﮨﻮا ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺟﺐ ﻣﺪﯾﻨﮧﻃﯿﺒﮧ ﻣﯿﮟ دﯾﻦاﺳﻼم ﮐﺎﻓﺮوغ ﮨﻮا۔ اور ﯾﮩﻮدﯾﻮں ﮐﯽ ﺧﻼف ورزﯾﻮں اور اﻧﺪروﻧﯽﺳﺎزﺷﻮں ﺳﮯ ﻧﺠﺎتﭘﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ رﺳﻮل ﮐﺮﯾﻢ ﷺ ﻧﮯ ﺑﻨﻮ ﻧﻀﯿﺮ ﮐﮯ ﯾﮩﻮدﯾﻮںﮐﻮ ﺟﻼوﻃﻦﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ، ﺗﻮ اس وﻗﺖ اﻧﺼﺎرﮐﮯ ﺟﻮ ﺑﭽﮯ ﯾﮩﻮدﯾﻮں ﮐﮯﭘﺎس ﺗﮭﮯ وہ اﻧﮩﻮں)اﻧﺼﺎر(ﻧﮯ ﻃﻠﺐﮐﺮ ﻟﯿﮯ۔ ﺗﺎﮐﮧاﻧﮩﯿﮟ ﻣﺴﻠﻤﺎن ﺑﻨﺎﯾﺎ ﺟﺎﺳﮑﮯ۔ ﺗﻮ اس آﯾﺖ ﮐﺮﯾﻤﮧﮐﺎ ﻧﺰول ﮨﻮا ﮐﮧ "ﺟﺒﺮ اور زﺑﺮدﺳﺘﯽ اس ﭘﺮ ﻧﮧﮐﺮو"۔
2) دوﺳﺮی رواﯾﺖ ﻣﯿﮟ آﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ اﻧﺼﺎرﮐﮯ ﻗﺒﯿﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﻨﻮ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻦﻋﻮف ﮐﺎ اک ﺷﺨﺺ ﺗﮭﺎ۔ ﺟﺲ ﮐﮯ دو ﻟﮍﮐﮯﻧﺼﺮاﻧﯽ ﺗﮭﮯ ﺟﺒﮑﮧ وہ ﺧﻮد(واﻟﺪ(ﻣﺴﻠﻤﺎن ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔ اس ﺷﺨﺺ ﻧٌﮯ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﷺ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﻋﺮضﮐﯿﺎ ﮐﮧ اﺳﮯ اﺟﺎزت دی ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ وہ ان ﻟﮍﮐﻮں ﮐﻮ ﺟﺒﺮا ﻣﺴﻠﻤﺎن ﺑﻨﺎﺳﮑﮯ۔ ﺗﻮ اس ﭘﮧ ﯾﮧ آﯾﺖ ﮐﺮﯾﻤﮧﻧﺎزل ﮨﻮﺋﯽاور ﺟﺒﺮاﻣﺴﻠﻤﺎنﮐﺮاﻧﮯ ﮐﯽ ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ ﮐﺮدیﮔﺌﯽاس آﯾﺖ ﮐﺮﯾﻤﮧ ﮐﮯ ﺷﺎن ﻧﺰول اور ﻣﻌﻨﯽ و ﻣﻔﮩﻮم ﮐﮯ ﺣﻮاﻟﮯ ﺳﮯ ﻣﻔﺴﺮﯾﻦ ﻧﮯ اور ﺑﮭﯽ اﻗﻮال و رواﯾﺎت ﻧﻘﻞ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯﮨﯿﮟ۔ ﺟﻮ اس ﺑﺎت ﮐﯽ دﻻﻟﺖ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﺬﮐﻮرہ ﺑﺎﻻ آﯾﺖ ﮐﺮﯾﻤﮧ ﮐﺎ ﻣﻌﻨﯽ و ﻣﻔﮩﻮم ﻗﺒﻮﻟﯿﺖ اﺳﻼم ﮐﮯ ﻣﺮﺣﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽﺟﺒﺮ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﻟﯿﮑﻦ اک ﺑﺎر ﺟﺐ ﮐﻮﺋﯽ ذیﺷﻌﻮر اﻟﻨﻔﺲ اﺳﻼم ﮐﻮ ﺑﻄﻮر دﯾﻦ اﺧﺘﯿﺎرﮐﺮﻟﮯ / اﭘﻨﺎ ﻟﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ اللہ ﮐﮯﻣﺘﻌﯿﻦﮐﺮدہ اﺻﻮل و ﻗﻮاﻋﺪ ﮐﯽ ﭘﺎﺑﻨﺪی اور ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﺳﺨﺖ وﻋﯿﺪ ﮨﮯ۔
دﯾﻦ ﻣﯿﮟ آﺳﺎﻧﯽﺿﺮور ﮨﮯ ﻣﮕﺮ ﻣﻦ ﻣﺎﻧﯽ ﻧﮩﯿﮟ۔ اور ﻋﮩﺪ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﯿﮟ ﺗﻌﻔﻦ ﺑﮭﺮی ﯾﮧ ﺳﻮچ ﭘﺮوان ﭼﮍھ رﮨﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ دﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺟﺒﺮ ﻧﮩﯿﮟ اور ﯾﮧ ﺟﻮ دﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺟﺒﺮ ﯾﺎ ﺳﺨﺘﯽ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﮨﯿﮟ دراﺻﻞ ﻣﺘﺸﺪد ذﮨﻨﯿﺖﮐﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎنﮨﯿﮟ اور ﯾﮩﯽ اﺳﻼم ﮐﻮ ﺑﺪﻧﺎم ﮐﺮﻧﮯﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﺑﻦ رﮨﮯﮨﯿﮟ۔ ﯾﻮں ﯾﮩﯽ آزاد ﻟﺒﺮل اور ﺧﻮد ﭘﺴﻨﺪ ﻧﺎﻗﺪﯾﻦ دﯾﻦ ﮐﮯ اﺻﻞ ﻣﻔﺎﮨﯿﻢ ﮐﻮ اﭘﻨﯽ داﻧﺴﺖ و ﻣﻦ ﻣﺎﻧﯿﻮں ﮐﮯ ﺑﮭﯿﻨﺖﭼﮍﮬﺎ رﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﭘﺸﺘﻮ ﮐﮯ اک ﻋﺎﻟﻢ دﯾﻦ ﻧﮯ ﺑﮍی ﺧﻮﺑﺼﻮرت اﻧﺪاز ﻣﯿﮟ ان ﻣﻦ ﭘﺴﻨﺪ اور ﺳﮩﻞ ﭘﺴﻨﺪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮں ﮐﮯ ﺑﺎرےﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺣﻠﻮے ﺟﯿﺴﮯﻣﯿﭩﮭﮯاور ﻧﺮم ﺧﻮ ﺳﻨﻦ ﻣﺒﺎرﮐﮧ ﮐﮯ ﺑﮍے دﻟﺪادہ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ اور ﺟﻮ ﺳﻨﺖ ﻣﺒﺎرﮐﮧ ان ﮐﮯ ﻧﻔﺴﺎﻧﯽ ﺧﻮاﮨﺸﺎت ﭘﮧ ﮔﺮان ﮔﺰرﺗﯽﮨﯿﮟ ان ﺳﮯ ﻣﮑﻤﻞ ﻃﻮر ﭘﺮ ﭘﮩﻠﻮ ﺗﮩﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﻘﯿﻦ ﻣﺎﻧﯿﮟ اﯾﺴﮯ ﻟﻮگ دﯾﻦ ﮐﮯ ﮨﺮ ﺣﮑﻢ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ اﻧﮑﯽ ﻃﺒﯿﻌﯿﺖﮐﻮﻧﺎﮔﻮار ﮔﺰرﺗﯽ ﮨﮯ اس ﭘﮧ ﻋﻘﻠﯽﻗﻀﯿﺎت ﺳﮯ ﺣﯿﻞ وﺣﺠﺖ ﺑﺎزیﮐﺮﺗﮯ رﮨﺘﮯﮨﯿﮟ اور اﺻﻞ اﺣﮑﺎمﮐﻮ ﺑﺪﻟﻨﮯ ﮐﯽ ﺳﻌﯽ ﻧﺎﻣﺮاد ﮐﺮ رﮨﮯ ﮨﻮﺗﮯﮨﯿﮟ۔
ﺧﺪارا اس ﻏﻔﻠﺖ ﺑﮭﺮی ﺳﻮچ و ﻓﮑﺮ ﺳﮯ ﻧﮑﻞ آﺋﯿﮟ ورﻧﮧ اﯾﺴﮯ ﻧﮧ ﮨﻮ اسﺣﺪﯾﺚﭘﺎک ﻣﺼﺪاق ﺑﻨﯿﮟ ﮐﮧ "ﺻﺒﺢ اﭨﮭﯿﮟ ﮔﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎنﮨﻮﻧﮕﮯ اور ﺷﺎم ﺗﮏ اﯾﻤﺎن ﺳﮯ ﻓﺎرغ ﮨﻮ ﭼﮑﮯ ﮨﻮﻧﮕﮯ اور ﯾﻮں ﺷﺎم ﮐﻮ اﯾﻤﺎن ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﻧﮕﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺻﺒﺢ اﯾﻤﺎن ﺳﮯ ﻓﺎرغ ﮨﻮ ﭼﮑﮯ ﮨﻮﻧﮕﮯ)ﻣﻔﮩﻮم(اﺳﻼم ﻣﯿﮟ ﮨﻤﺎرے ﻟﯿﮯ ﺧﻮد ﺳﺎﺧﺘﮧﻋﻘﻠﯽ ﻣﻦ ﻣﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﮔﻨﺠﺎﺋﺶﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ دﯾﻦ ﮐﻮ رب ﮐﺎﺋﻨﺎت ﻧﮯ ﻣﮑﻤﻞ و اﮐﻤﻞ ﻓﺮ دﯾﺎ ﮨﮯ۔
ہمارے اﺳﻼف اﺋﻤﮧﮐﺮام ﻧﮯ ﻓﻘﮧ ﮐﯽ ﺻﻮرت ﻣﯿﮟ اﺳﻼم ﮐﻮ ﻣﻌﻨﯽ ﺧﯿﺰ اور آﺳﺎن ﻓﮩﻢ اﻧﺪاز ﻣﯿﮟ ﻧﮩﺎﯾﺖ ذﻣﮧ داری اور اﺟﺘﮩﺎدﺣﻖ ﺳﮯ ﭘﯿﺶ ﮐﺮ دﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﺧﺪارا اب اﺳﯽ ﭘﮧ ﺗﻘﻠﯿﺪ رﮐﮭﯿﮟ اور اﭘﻨﮯ اﯾﻤﺎن ﮐﯽ ﺧﻔﺎﻇﺖ ﮐﺮﯾﮟ۔