Yahoodi Riyasat Ke Qiyam Par Freud Ka Maktoob
یہودی ریاست کے قیام پر فرائیڈ کا مکتوب
معروف فلاسفر و ماہر نفسیات سگمنڈ فرائیڈ جو آسٹریا میں پیدا ہوا، ایک یہودی خاندان سے تعلق رکھتا تھا، اسرائیلی ریاست کے صیہونی ارادوں کی بابت سگمنڈ فرائیڈ خود کیا نظریات رکھتے تھے وہ آپ کو سگمنڈ فرائڈ کے اس خط سے اندازہ ہوجائے گا جو سنہء 1930 میں سگمنڈ فرائیڈ نے چیم کوفلر کو خط لکھا تھا، یہ خط کوفلر کی طرف سے فرائیڈ کو فلسطین میں یہودیوں کو آباد کرنے کے منصوبے کی حمایت کرنے کی درخواست کا جواب تھا۔
سگمنڈ فرائیڈ نے اس درخواست کو مسترد کر دیا تھا اور صیہونیت اور یہودی قوم پرستی کے بارے میں اپنے تحفظات کا اظہار کیا تھا فرائیڈ نے کہا کہ وہ کسی مذہبی یا نسلی برادری سے تعلق کا احساس نہیں رکھتے تھے اور وہ دنیا میں کسی خصوصی مذہب کی بنیاد کے شہری ہونے کے بجائے کسی بھی ریاست کے ایک عام شہری ہونے کو ترجیح دیتے ہیں۔ جرمن (تبصروں میں) پیغام کے مکمل متن کا اردو ترجمہ یہ ہے
"پیارے ڈاکٹر کوفلر!
میں وہ نہیں کر سکتا جو آپ مجھ سے کہتے ہیں، میں فلسطین میں آپ کی تنظیم کے ارادے کی حمایت نہیں کر سکتا۔ مجھے اس میں کوئی فائدہ نظر نہیں آتا، بلکہ صرف یہودیت کو بھی نقصان نظر آتا ہے۔ میں صیہونی نہیں ہوں اور نہ ہی اس سے کم شاونسٹ یا قوم پرست ہوں۔ مجھے اپنی اصلیت یا کسی گروہ سے تعلق رکھنے پر فخر نہیں ہے۔ میں ایک عالمی شہری ہوں اور صرف انسانیت کی ذمہ داری محسوس کرتا ہوں۔
میں یہودیوں کے مشن یا عالمی تاریخ میں کسی یہودی کو بھیجنے پر یقین نہیں رکھتا۔ یہودی مذہب کو اعلیٰ مذاہب، خاص طور پر عیسائیت اور اسلام، جہاں سے یہ پیدا ہوا، کے لیے ایک ابتدائی مرحلہ سمجھا جاتا تھا۔ میں یہودی اخلاقیات کو عام انسانی اخلاقیات سے ماخوذ سمجھتا ہوں، جو تمام انسانی ثقافتوں میں تیار ہوئی ہے۔
میں یہ ماننا بھی ایک غلطی سمجھتا ہوں کہ یہودی منتخب لوگ ہیں یا عالمی تاریخ میں ان کا کوئی خاص کردار ہے۔ میں اس امید کو ایک فریب سمجھتا ہوں کہ فلسطین میں یہودی ایک پرامن اور خوشگوار زندگی گزاریں گے۔ میں فلسطین میں یہودیوں سے یہ توقع رکھنا یوٹوپین تصور ہی سمجھتا ہوں کہ وہ اپنی ثقافت یورپی یا مشرقی ثقافت سے مختلف بنائیں گے۔
میں یہودیوں کو ان ممالک سے نکالنے کو خطرہ سمجھتا ہوں جن میں وہ صدیوں سے رہ رہے ہیں، اور انہیں ایک ایسے غیر ملک میں لانا، جہاں پہلے سے دوسرے لوگ آباد ہیں۔ میں یہودیوں کو مشرق وسطیٰ میں سیاسی عنصر بنانا بے وقوفی سمجھتا ہوں، یہ صرف نئے تنازعات اور جنگوں کو ہوا دے گا۔ میں اسے ایک المیہ سمجھتا ہوں کہ ہم یہودیوں کو بڑی طاقتوں کے سامراجی مفادات کا آلہ کار بنا دیتے ہیں، جو صرف ان کا استحصال اور غداری کریں گے۔
میں یہودیوں کا دشمن نہیں دوست ہوں۔ میں فلسطین فاؤنڈیشن کا مخالف نہیں ہوں بلکہ ایک تنبیہہ ہوں۔ میں یہودیوں کی امیدوں سے نفرت کرنے والا نہیں ہوں بلکہ حقیقت پسند ہوں۔ میں یہودی کاز کا غدار نہیں ہوں بلکہ انسانی عقل کا محافظ ہوں۔
میں آپ سے گزارش کرتا ہوں کہ براہ کرم اپنے پروجیکٹ سے استثنیٰ لیں اور اس کے لیے میرا نام استعمال نہ کریں۔ مجھے یقین ہے کہ آپ یہودیت کا کوئی فائدہ نہیں کریں گے بلکہ نقصان ہی پہنچائیں گے۔
انتہائی احترام کے ساتھ
آپ کا دوست
سگمنڈ فرائیڈ"
چونکہ سگمنڈ فرائڈ کا یہ خط تاریخ میں زیادہ معروف نہیں ہے اس لئے یہ کنفرم نہیں ہے، کہ فرائیڈ کے پیغام کا تاریخ پر کوئی اثر تھا یا نہیں، مزید یہ کہ اس کا یہ نقطہ نظر اپنی تشریح پر بھی انحصار رکھتا ہے۔ کچھ محققین کا خیال ہے کہ فرائیڈ کا پیغام ان کی شخصیت اور صیہونیت اور یہودی قوم پرستی کے بارے میں ان کے موقف کو سمجھنے کے لیے اہم تھا۔ ان کا خیال ہے کہ فرائیڈ اپنے یہودی والدین کی روایات اور ثقافت کے خلاف باغی تھا، چونکہ اس نے کسی بھی مذہبی یا نسلی وابستگی کو مسترد کیا تھا۔ ان کا ماننا ہے کہ فرائیڈ ایک ملحد، سیکولر، اور انسان دوست تھا جس نے انسانی نفسیات کا ایک عالمگیر سائنسی نظریہ تخلیق کرنے کی کوشش کی تھی۔
کچھ دوسرے محققین کا خیال ہے کہ فرائیڈ کا پیغام اس وقت بہت سے یہودیوں کے لیے متنازعہ اور ناقابل قبول تھا۔ ان کا خیال ہے کہ فرائڈ یورپ میں یہودیوں کی سیاسی اور سماجی صورت حال کا اندازہ لگانے میں غلط تھا، اور اس نے یہودیوں کے ساتھ ہونے والے ظلم و ستم اور عالمی طور پر برتے جانے والے امتیاز کو نظر انداز کیا تھا، ان کا ماننا ہے کہ فرائڈ یہودی مذہب اور اخلاقیات کے خلاف متعصب تھا اور وہ انہیں قدیم اور پسماندہ تصور کرتا تھا۔ ان کے خیال میں سگمنڈ فرائیڈ متکبر اور خود غرض تھا اور اس نے فلسطین میں یہودیوں کو دوبارہ آباد کرنے کے منصوبے کی حمایت کرنے سے انکار کر دیا تھ، جو یہودی مہاجرین کے مسئلے کو حل کرنا اور یہودیوں کے حقوق کا حصول تھا۔
بہرحال آج یہ ضرور کہا جاسکتا ہے کہ فرائیڈ کا یہ خط مشرق وسطیٰ میں لوگوں اور مذاہب کے درمیان کشمکش کی ایک پیچیدہ اور دردناک تاریخ کا گواہ تھا، اور سگمنڈ فرائیڈ اپنی رائے کے اظہار میں ایک جرات مندانہ رویہ رکھتا تھا، خواہ وہ اس وقت اس کے اپنے حلقے میں موجود مروجہ رائے سے متصادم تھا۔
نوٹ: اس ضمن میں Pre Israel Estate پر آپ کو آئن اسٹائن و سگمنڈ فرائیڈ کے مکتوبات کا تذکرہ با آسانی سرچ کرنے پر مل سکتا ہے۔ جو پبلش نہیں ہوسکے تھے۔