Tuesday, 24 December 2024
  1.  Home
  2. Blog
  3. Sami Ullah Rafiq
  4. Percy Bysshe Shelley

Percy Bysshe Shelley

پرسی بائسی شیلے

پر سی بائسی شیلے ایک شعلہ انگیز رومانوی شاعر تھے۔ وہ اپنے بنیاد پرست خیالات اور گیت کی خوبصورتی کے لیے آج بھی نمایاں ہیں۔ بطور شاعر اور ایک عام انسان شیلے نے آزادی، محبت اور سماجی انصاف کی حمایت کی۔ شیلے کے شاعرانہ کام انکی مہارت اور یوٹوپیا دنیا کے لیے اس کی تڑپ کو ظاہر کرتے ہیں۔ گو انکی زندگی المناک طور پر مختصر ہوگئی تھی لیکن شیلے کی پرجوش شاعری ان قارئین کو متاثر کرتی رہتی ہیں جو خوبصورتی، سچائی اور ایک بہتر دنیا کے لیے جدوجہد کرتے ہیں۔ شیلے ایک انقلابی سوچ رکھنے والے رومانوی اور پر جوش شاعر کی حیثیت سے پوری دنیا میں مشہور ہوئے۔ ان کو اپنے سیاسی اور فلسفیانہ خیالات کی وجہ سے روایتی معاشرے میں بہت مزاحمت اور مشکلات کا سامنا کرنا پڑا۔

سترہ سو بانوے میں ایک اشرافیہ گھرانے میں پیدا ہونے والے پرسی بائسی شیلی نے چھوٹی عمر سے ہی فکری تجسس اور باغیانہ جذبات کا اظہار شروع کردیا۔ اٹھارو سو گیارہ میں الحاد کی وکالت کرنے والا ایک پمفلٹ شائع کرنے پر شیلے کو آکسفرڈ یونیورسٹی سے نکال دیا گیا۔ شائع ہونے والا پمفلٹ اس وقت کے ایک بنیاد پرست موقف کے خلاف تھا۔ شیلے ادب اور گوتھک ناولوں اور ولیم گاڈون جیسے بنیاد پرست مفکرین کے کاموں سے بہت متاثر ہوا۔ رومانوی تحریک سے بہت متاثر ہونے والے شیلے نے جذباتی اظہار کو اپنایا اور اپنی شاعری میں سماجی اصلاحات کی حمایت کی۔ سن اٹھارہ سو گیارہ میں مریم وولسٹون کرافٹ گاڈون (میری وولسٹون کرافٹ کی بیٹی، ایک حقوق نسواں فلسفی) کے ساتھ معاشرتی توقعات کو ٹھکراتے ہوئے فرار ہوگئیں۔ ان کو اپنے بنیاد پرست خیالات اور غیر روایتی تعلقات کی وجہ سے مالی مشکلات اور سماجی بے دخلی کا سامنا کرنا پڑا۔

زیادہ روادار ماحول کی تلاش میں شیلے اور میری اٹھارہ سو اٹھارہ میں اٹلی میں آباد ہو گئے۔ اس دور نے ان کے سب سے زیادہ نتیجہ خیز مرحلے کو متاثر کیا۔ شیلے نے ساتھی رومانوی شاعر لارڈ بائرن سے دوستی کا ہاتھ بڑھایا جن کے ساتھ اس نے کچھ ادبی کاموں میں تعاون کیا۔ ابتدائی تحریروں کی بات کی جائے تو نوعمری کے طور پر شیلے نے اپنے غیر روایتی خیالات کا اظہار کرتے ہوئے اور زیادمنصفانہ معاشرے کی خواہش کا اظہار کرتے ہوئے بہت زیادہ لکھا۔ آزادی، سماجی انصاف اور تخیل کی طاقت کی وکالت کرنے والی ان کی پرجوش نظموں نے قارئین اور مصنفین کو یکساں طور پر متاثر کیا۔ شیلے کی بطور شاعر شہرت میں اضافہ کئی عوامل کے مجموعے سے ہوا۔ ان کی غیر معمولی قابلیت، اس کے نظریات کے ساتھ غیر متزلزل وابستگی اور ایک ایسی زندگی جس میں تنازعات اور فنکارانہ ترقی دونوں کا نشان ہے۔ یہاں ان کے سفر پر ایک قریبی نظر ہے۔

انیس ویں صدی کے اوائل میں رومانوی تحریک کا غلبہ تھاجس میں جذبات، تخیل اور فطرت کے ساتھ تعلق پر زور دیا گیا تھا۔ سماجی بے دخلی اور مالی مشکلات کا سامنا کرنے کے باوجود شیلے نے لکھنا جاری رکھا۔ "کوئین ماب" جیسی تخلیقات، سماجی ناانصافیوں پر تنقید کرنے والی ایک یوٹوپیائی نظم ہے۔ یہ تخلیقی شاہکاراس کی بڑھتی ہوئی شاعرانہ آواز کو ظاہر کرتی ہے۔ اگرچہ شیلے کے کاموں کو کچھ لوگوں نے سراہالیکن اس کے بنیادی موضوعات اور غیر روایتی طرز زندگی نے ان کی وسیع پیمانے پر پہچان کو محدود کردیا۔ ان کی کئی نظمیں مرکزی دھارے کے سامعین کے لیے بہت متنازعہ سمجھی جاتی تھیں۔ تاہم ان کی موت کے بعد کے سالوں میں ان کے کاموں کو وسیع پیمانے پر پہچان ملی۔ ناقدین اور قارئین نے ان کے گیت کی مہارت، طاقتور منظر کشی، اور سماجی انصاف کے لیے ان کی غیر متزلزل وابستگی کو سراہنا شروع کیا۔ شیلے کا کام شاعروں اور انقلابیوں کی آنے والی نسلوں کے ساتھ گونجتا ہے جنہوں نے آزادی کے لیے ان کی لڑائی، فطرت کے جشن، اور انسانی روح کی طاقت پر ان کے اٹل یقین سے تحریک پائی۔

شیلے کی پہچان تک کے سفر کو ان کے نظریات کے تئیں ان کی وابستگی، طاقتور شاعری کے ذریعے ان کا اظہار کرنے کی صلاحیت اور بدلتے ہوئے ادبی منظر نامے کی وجہ سے ہوا جس نے بالآخر اس کی بنیاد پرست آواز کو اپنا لیا۔ اگرچہ شہرت نے انہیں زندگی میں نہیں چھوڑا، آزادی، تخیل اور سماجی انصاف کے چیمپئن کے طور پر ان کی میراث نسل در نسل قارئین اور مصنفین کو متاثر کرتی رہی۔

شیلے کے شعری مجموعے وکٹر اور کیزائر کی اصل شاعری (1810) (میری شیلی کے ساتھ)، بعد از مرگ نظمیں، شیلے پیپرز، شاعرانہ کام، ملکہ ماب۔

انارکی کا ماسک، روزالینڈ اور ہیلن، الاسٹر، ہیلس، جولین اور میڈالو، زندگی کی فتح، یونانی سے ترجمے شامل ہیں۔ دیگر کاموں میں قدرتی غذا کی تصدیق (میری شیلی کے ساتھ)، اسلام کی بغاوت پر نوٹ، پیٹر بیل تیسرا، شاعری کا دفاع، چارلس اول وغیرہ شامل ہیں۔ دیگر رومانوی شعراء کی طرح شیلے کو سیاست، مذہب اور سماجی مسائل پر اپنے بنیاد پرست خیالات کی وجہ سے اپنے وقت کی برطانوی حکومت کی طرف سے بہت سی مزاحمت کا سامنا کرنا پڑا۔ شیلے برطانوی بادشاہت اور قائم شدہ سیاسی نظام کے ایک بھرپور نقاد تھے۔ انہوں نے جمہوریہ اور سماجی اصلاحات کی وکالت کی جبکہ ان خیالات کو حکومت کی طرف سے بغاوت سمجھا جاتا تھا۔ ان کے کام جیسے "انگلینڈ میں اٹھارہ سو انیس" اور "انارکی کا ماسک" نے پیٹرلو قتل عام جیسے سیاسی معاملات سے نمٹنے کے لیے حکومت کو کھلے عام چیلنج کیا۔

شیلی ایک ملحد تھا اور انگلینڈ کے قائم کردہ چرچ پر سخت تنقید کرتا تھا۔ اس کی نظم "ملکہ ماب" کو عیسائیت پر حملے کے لیے گستاخانہ سمجھا گیا۔ نظم کی تقسیم نے انہیں آکسفورڈ یونیورسٹی سے نکال دیا۔ وہ سماجی انصاف اور مساوات کے لیے ایک مضبوط وکیل تھے۔ انہوں نے غریبوں اور محنت کش طبقے پر ظلم کی مذمت کی، حکمران اشرافیہ کو کاموں میں تنقید کا نشانہ بنایا۔ کارکنوں کے حقوق اور آئرلینڈ کی آزادی کے لیے اس کی حمایت نے حکومت کے ساتھ اس کے تعلقات کو مزید کشیدہ کر دیا۔ شیلے کے کاموں کی اکثر جانچ پڑتال کی جاتی تھی اور بعض اوقات پابندی عائد کی جاتی تھی۔ پبلشر اس کے ریڈیکل مواد کو شائع کرنے سے خبر دار رہتے تھے۔ ان کی نگرانی سرکاری جاسوسوں کے ذریعے کی جاتی تھی۔ ان کی نقل و حرکت اور انجمنوں کا سراغ لگایا جاتا تھا۔ انہیں اپنی تحریروں کے لیے قانونی دھمکیوں اور بغاوت کے الزامات کا سامنا کرنا پڑا۔ مزاحمت کے باوجودشیلے اپنے اعتقادات میں اٹل رہے۔ وہ اپنی نظموں میں بالواسطہ ذرائع اور علامت نگاری کے باوجود اپنے عقائد کے لیے لکھتے اور وکالت کرتے رہے۔ سماجی انصاف اور آزادی اظہار کے لیے ان کی لڑائی آج بھی لوگوں کو متاثر کرتی ہے۔

شیلی کی زندگی کا آخری عمل المناک طور پر سامنے آیا۔ 8 جولائی 1822 کواپنے دوست ایڈورڈ ایلرکر ولیمز کے ساتھ لیوورنو کے دورے سے واپسی آرہے تھے کہ انکی اپنی کشتی، "ڈان جوآن" اچانک سمندری طوفان سے ٹکر اگئی۔ طوفان کی شدت کشتی کے ممکنہ ڈیزائن کی خامیوں کے ساتھ مل کر تباہ کن طریقے سے ڈوب گئی۔ شیلے اور ولیمز دونوں سمندر میں ہلاک ہو گئے۔ ان کی لاشوں کو بعد میں ساحل پر دھویا گیا اور شناخت کے بعدشیلے کو اٹلی کے شہر ویارگیو کے قریب ایک ساحل پر سادگی سے دفن کر دیا گیا۔ ان کے غم زدہ ساتھیوں میری شیلی اور لی ہنٹ پرجوش جذبے کی ایک قوی علامت بن گئے جو شاعر کے اندر اس کی بے وقت موت کے وقت بھی اس قدر روشن تھی۔ اگرچہ شیلے کی زندگی مختصر کر دی گئی تھی لیکن ان کی وراثت آزادی کے چیمپئن کے طور پر اور جبر کے خلاف آواز گونجتی رہی۔ اس کے انقلابی خیالات اس کی طاقتور اور پائیدار آیت میں محفوظ رہے۔

About Sami Ullah Rafiq

The Author is a Lecturer of English Language and Literature in a private institute. He pens various historical and socio-political topics and global developments across the globe along with his own insight.

Check Also

Likhari

By Muhammad Umair Haidry