Thursday, 26 December 2024
  1.  Home
  2. Blog
  3. Rehmat Aziz Khan
  4. Jaleel Aali Ki Natiya Shayari

Jaleel Aali Ki Natiya Shayari

جلیل عالی کی نعتیہ شاعری

جلیل عالی کی اردو زبان میں نعتیہ شاعری غار حرا کی مقدس یادوں کو یاد کرنے اور الله رب العزت کی قدرت کو سمجھنے کے درمیان گہرے تعلق کو بیان کرتی ہے۔ شاعر پیغمبر اسلام حضرت محمد مصطفیٰ ﷺ کی خاطر کائنات کی تخلیق پر زور دیتا ہے اور مہر و محبت اور دردمندی کے موضوعات، حضور اکرم ﷺ کی سیرت کی پیروی اور آپ ﷺ کی فوج میں سپاہی بھرتی ہونے کی اہمیت کو بیان کرتا ہے۔ مبالغہ آرائی سے پاک آپ کے نعتیہ اشعار دنیا کے عدم انکار اور نیکی کی تلاش پر بھی روشنی ڈالتی ہیں۔

جلیل عالی کے اشعار کا مرکزی موضوع رحمت للعالمین ﷺ کے ساتھ روحانی اور جذباتی تعلق کے گرد گھومتا ہے، شاعر مقدس مقامات کو یاد کرنے اور پیغمبر اسلام حضرت محمد ﷺ کی تعلیمات کو اپنی زندگی میں بروئے کار لانےکی اہمیت پر زور دیتا ہے۔ یہ شاعری اس خدائی بندھن کی کھوج پر مبنی ہے۔ جو دنیاوی معاملات میں بھی روحانی تقاضوں کو پیشِ نظر رکھنے کی اہمیت واضح کرتا ہے۔

ساخت اور لہجے کے لحاظ سے جائزہ لیا جائے تو پتہ چلتا ہے کہ جلیل عالی نے اپنی شاعری میں ایک دلی اور عقیدت مندانہ اور عزت و تکریم والا لہجہ استعمال کیا ہے، جس میں نبی اکرم حضرت محمد ﷺ کے فرمودات کو نصیحت کے ساتھ ساتھ سنت کے طور پر بھی دکھایا گیا ہے۔ یہ ڈھانچہ گہرے غور و فکر کی عکاسی کرتا ہے، جو اکثر ذاتی تجربات کو وسیع تر روحانی موضوعات کے ساتھ جوڑتا ہے۔

شاعر نے استعارے، شخصیت سازی اور علامت نگاری کو مہارت کے ساتھ اپنی شاعری میں استعمال کیا ہے۔ مقدس غار حرا کے حوالہ جات روحانی بیداری کے استعارے کے طور پر کام کرتے ہیں، جب کہ پیغمبر اسلام حضرت محمد مصطفیٰ ﷺ کے اقوال مبارکہ کو خوبصورتی کے ساتھ برتر درجے کی انسانی ہمدردی کے اعلیٰ نمونے کے طور پر نمایاں کیا گیا ہے۔ نعتیہ شاعری میں طائف اور بدر جیسے تاریخی واقعات کو بھی رسول مقبول حضرت محمد مصطفیٰ ﷺ کی تعلیمات کی علامتی گواہیوں کے طور پر سامنے لایا گیا ہے۔

جلیل عالی کے اشعار مقدس مقامات کو یاد کرنے اور پیغمبر اسلام حضرت محمد مصطفیٰ ﷺ کی تعلیمات کو مجسم کرنے کے گہرے اثرات کی ترجمانی کرتے ہیں۔ اں سانی ہمدردی، قرآن کی حکمت کی تفہیم، اور نبی اکرم حضرت محمد مصطفیٰ ﷺ کی اعلیٰ نصب العین کے لیے میدان میں اترنے والی فوج سے عقیدت کے درمیان تعلق کو گہرائی سے بیان کیا گیا ہے۔ شاعر اس بات پر زور دیتا ہے کہ نیکی کی تلاش اور قدرتِ الٰہی تک رسائی مشکل نہیں ہے، اور روحانی جذبے کا موضوع حضرت محمد ﷺ کے لشکر میں سپاہی ہونے کے استعارے کے ذریعے بیان کیا گیا ہے۔

راقم الحروف (رحمت عزیز خان چترالی) کا کھوار زبان میں ترجمہ جلیل عالی کی اردو نعت کے شاعرانہ تاثرات کے جوہر کو محفوظ رکھنے کی پہلی کوشش ہے، علاقائی زبان کھوار میں یہ تراجم اس بات کو یقینی بنائیں گے کہ شاعری کی بھرپور روحانی اور جذباتی تہوں کو اردو اور کھوار دونوں میں مؤثر طریقے سے پہنچایا جائے۔ یہ ترجمہ جلیل عالی کے اصل اشعار میں موجود گہرائی اور تعظیم کو برقرار رکھے گا، جس سے دونوں زبانوں کے قارئین شاعری کے گہرے موضوعات سے مستفید ہو سکیں گے۔ اہل ذوق قارئین کے مطالعے کے لیے جلیل عالی کی نعت اور کھوار تراجم پیش خدمت ہیں۔

نعتِ حضور ﷺ

دل جو یادِ حرا جِیا ہی نہیں

آشنائے خدا ہوا ہی نہیں

کھوار: کیہ ہردی کی غار حرو یادا زندہ کی نو بہچیتائے، ہش جوشے کی ہسے ہردی خدایو قندرتاری آگاہ نو بیتی آسور۔

جس کی خاطر یہ کائنات بنی

کون سی شے پہ اُسﷺ کی شاہی نہیں

کھوار: کوس کی بچے ہیہ دنیا ساوز بیتی شیر، کیہ اشناریو سورا ہتو حکم نو چلوران۔

دیکھ لہجہ لبِ رسالت کا

مامتائی ہے انتباہی نہیں

کھوار: لوڑے رسالتو شونان لہجو، ہیہ لہجہ مامتائی شیر انتباہی نو۔

اُن لبوں نے نہ جس پہ جُنبش کی

وہ سمجھ مرضیِ خدا ہی نہیں

کھوار: ہتے مبارک شون نہ کوستے کیہ ریتانی، ہتیتان ہوش کو ہتیت خدایو حکمار غیر نہ کوستے کیہ ریتانی۔

جانے کیا درد مندیاں اُسﷺ کی

آنکھ رستے جو دل بہا ہی نہیں

کھوار: کیہ خبار کیہ دردمندی اوشونی ہتو، غیچھاری اشرو یو گیتی ہردیار یو نو چوٹیتانی۔

جس کو سیرت نہ ہو سکی ازبر

اس پہ قرآں کبھی کھلا ہی نہیں

کھوار: کوستے کی جو دُنیو سردارو سیرت ازبار نو ہوئے، ہتو بچے قرآن کیاوت کھولاو نو ہوئے

ایسا صاحب جنوں بھی کیا معنی

اُسﷺ کے لشکر کا جو سپاہی نہیں

کھوار: ہروش صاحب جنونو دی کیہ مطلب

کا کی ہتو لشکرا سپاہی کی نوہوئے

طائف و بدر کی گواہی ہے

اس کی تعلیم خانقاہی نہیں

کھوار: طائف اوچے بدرو یہ گواہی شیر، ہتو تعلیم خانقاہی نو۔

اُس درِ خیرِ تام پر عالی

مانگنے کی کوئی مناہی نہیں

کھوار: ہتو خیرو دروازا اے عالی، مشکیکو کیہ منع تان نیکی۔

نوٹ: "در خیرِ تام کا مطلب ہے ابسولوٹ خیر"

Check Also

2017 Ki Ikhtetami Tehreer

By Mojahid Mirza